+30 6977 342 562

Το Flowbility είναι ένα νέο ολοκληρωμένο functional ομαδικό πρόγραμμα που έχει κερδίσει σε ελάχιστο χρονικό διάστημα την εμπιστοσύνη των πελατών στα γυμναστήρια.
Δημιουργός και εμπνευστής ο Γιώργος Σαμιώτης
- Απόφοιτος του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
- Διεθνής εισηγητής
- Ιδιοκτήτης και υπεύθυνος Σπουδών της A.F.Studies του μεγαλύτερου εκπαιδευτικού φορέα fitness της Ελλάδος

Πού απευθύνεται το Flowbility

Προσπάθησα να βρω ένα πρόγραμμα που να απευθύνεται σε όλους, άντρες και γυναίκες, στο οποίο να μπορούν να συμμετέχουν τόσο τα σταθερά  μέλη όσο και ένα καινούριο μέλος του γυμναστηρίου. Επίσης ήθελα να τους δημιουργήσω ένα ακόμα κίνητρο ώστε να κάνουν την γυμναστική τρόπο ζωής με κάτι διαφορετικό απο την προπόνηση στα μηχανήματα.

Άτομα με πολλές βραχύνσεις, όπως οι άντρες, ειδικά στο πάνω μέρος του σώματος τους αλλά και με μυοσκελετικές ανισορροπίες είδαν μεγάλη βελτίωση μετά τα 10 πρώτα μαθήματα. Σταμάτησαν να παραπονιούνται για χρόνιους μυοσκελετικούς πόνους.

Βλέπουμε λοιπόν ότι το FLOWBILITY λειτουργεί ΚΑΙ θεραπευτικά σε παρά πολλές περιπτώσεις γιατί απλά κάνει τα άτομα που συμμετέχουν πιο λειτουργικά. Το ασκησιολόγιο μοιάζει πολλές φορές με συνηθισμένες κινήσεις που κάνουμε για να υπερνικήσουμε π.χ. μια διαφορά ύψους ή να αλλάξουμε τη στάση και τη θέση του σώματος μας π.χ. από ύπτια κατάκλιση σε όρθια θέση ή από πολλές ώρες καθισμένοι στο γραφείο να πρέπει να τρέξουμε για να προλάβουμε το επόμενο ραντεβού.

Όσοι λοιπόν συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανακαλύπτουν ότι αυτές οι καθημερινές κινήσεις γίνονται όλο και πιο εύκολα.

Επίσης η εξωτερική εμφάνιση στο σώμα των συμμετεχόντων, μετά από μερικούς μήνες αλλάζει δραματικά. Όλοι θέλουμε ένα σώμα μυϊκά ισορροπημένο αλλά και απαλλαγμένο από περιττά κιλά.

Flowbility για όλους

ΓΙΑΤΙ όμως το FLOWBILITY μπορεί να το παρακολουθήσει ακόμα και ο αρχάριος; Σε αυτό πιστεύω ότι συνετέλεσε το γεγονός ότι

Α) Επέλεξα το ασκησιολόγιο να επαναλαμβάνεται πολλές φορές ώστε σιγά σιγά να γίνεται πιο εύκολα κατανοητό από όλους και να δίνω χρόνο με την επανάληψη να βελτιώνουν την τεχνική των ασκήσεων

Β) Δεν αλλάζει κάθε φορά αλλά μόνο κάθε μήνα. Η συμμετοχή λοιπόν των μελών σε μια ρουτίνα κινήσεων που την έχουν ξανακάνει τους δίνει την δυνατότητα κάθε φορά να την εκτελούν πιο άρτια. Επίσης παρατήρησα ότι με αυτό τον τρόπο είναι πιο συνεπείς.

Γ) Μια τελευταία διαπίστωση είναι ότι λόγω της επιλογής του ασκησιολογίου το πρόγραμμα το παρακολουθούν και άντρες αλλά και μέλη του γυμναστηρίου που μέχρι τώρα ήταν προσκολλημένα μόνο σε ένα συγκεκριμένο είδος προγράμματος όπως Yoga, Pilates κλπ.

Αυτό συμβαίνει γιατί τα προγράμματα αυτά έχουν τρεις βασικές ομοιότητες.

Γίνονται χωρίς παπούτσια, με αντίσταση το βάρος του σώματος και με συνοδεία μουσικής που μοιάζει αρκετά. Εδώ όμως έχω να παρατηρήσω ότι η μουσική στο FLOWBILITY δεν συνοδεύει απλά το πρόγραμμα ως μουσικό χαλί αλλά αποτελεί απαραίτητο εργαλείο της προπόνησης γιατί είναι ο οδηγός των επαναλήψεων.

Flowbility και προπονητικά οφέλη

Ας δούμε όμως στη πράξη πως λειτουργεί το FLOWBILITY και ποιά είναι τα προπονητικά του οφέλη.

Α) Συνεχόμενη κινητικότητα στις αρθρώσεις, ελαστικότητα και ευλυγισία του μυοσκελετικού συστήματος. Δίνεται έμφαση στην κινητικότητα της σπονδυλικής στήλης τόσο στην οσφυική όσο και στην θωρακική μοίρα, με θεαματικά αποτελεσματα στην στάση του σώματος

Β) ΡΟΗ ασκησιολογίου χωρίς διάλειμμα για βελτίωση του καρδιοαναπνευστικού σε ένα επίπεδο έντασης 60-70%.

Γ) Ασκήσεις ισορροπίας για βελτίωση της ιδιοδεκτικότητας και σταθεροποίηση των αρθρώσεων, κυρίως των σταθεροποιητών της μέσης, μιας περιοχής που στη καθημερινότητα παρουσιάζει μεγάλες εκφυλιστικές τάσεις λόγω κακής στάσης σώματος.

Δ) Ασκήσεις δύναμης για μυική αντοχή αλλά και για ενδυνάμωση του μυοσκελετικού σε όλη την τροχιά της άρθρωσης

Ε) Επιλογή πολυαρθρικού ασκησιολογίου, μεταβολικά πιο απαιτητικό, έτσι ώστε να υπάρχει ο ορισμός και τα οφέλη της λειτουργικής προπόνησης καθώς επίσης και η βελτίωση της συναρμοστικότητας. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην ενδυνάμωση του ‘ πυρήνα’ του ανθρώπινου σώματος.

ΣΤ) Τέλος ένας παράγοντας, που θεωρώ πολύ σημαντικός, ο οποίος επηρεάζεται θετικά με το FLOWBILITY είναι ο ψυχολογικός. Σε αυτό συντελεί η επιλογή της μουσικής, που δεν είναι έντονη αλλά και το ότι το ασκησιολόγιο δεν οδηγεί το ανθρώπινο σώμα στα άκρα. Επίσης πολύ γρήγορα οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται τη θετική επιρροή που έχει στο σώμα τους.

Flowbility και μουσική

Η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο στο πρόγραμμα αυτό. Λειτουργεί θετικά στη ψυχολογία των μελών και τους παρακινεί έτσι ώστε να εντείνουν τη γυμναστική τους προσπάθεια και να εκτελούν πιο άρτια τις κινήσεις. Είναι οδηγός και μέτρο για τις επαναλήψεις.

Τα είδη της μουσικής που μπορούμε να επιλέξουμε για να ταιριάζουν στο ύφος του FLOWBILITY είναι Deep House - Indian- Pilates κλπ.

Στο   FLOWBILITY   το   tempo   της   μουσικής   θα   πρέπει   να  είναι  από 110 - 120 bpm/min.